vrijdag 20 maart 2020

De lente, de kip en het ei en Pasen van thuis uit

Dag kapoenen, mama en papa,

Nu de 3 weken voor de paasvakantie zijn weggevallen door het coronavirus😷 kan ik als juf jullie alleen maar tips geven over hetgeen wij eventueel gedaan zouden hebben in de klas. 
Mama van Kailyn en mama van Leyla hadden dit reeds aan mij gevraagd en ik heb hen de volgende tips gegeven die ik ook graag aan jullie wil meegeven :
Het is lente : de bloemen 🌻groeien, van zaadje tot bloem, vogels 🐦en hun nest,...
Je kan bloemen bekijken in de tuin,om ze dan te leren tekenen a d h v een stappenplan(zie foto)

 bloemen knutselen, logische volgorde van zaadje tot bloem, een vogelnest maken met een schoendoos, ... ideeën genoeg op pinterest. 































De volgende weken kun je iets doen rond de kip, de haan, de kuikens, eieren 🐔🐓🐣🐥🐤:
Eens lekker koken met de kinderen : een roerei, een gekookt ei, pannenkoeken, een omelet met champignons,...
Alsook knutselen, stappen zoals een kip, de geluiden van de kip, de haan, het kuiken,... spelletjes met de kip, de haan, het kuiken en het ei(kaartjes) : kleuter doet ogen dicht, mama of papa neemt er één weg, ogen open : wie is er weg? Ook mama of papa kan raden welke er weg is.
Nadien kun je verder werken rond de paaseieren, de paashaas🐇, eieren verstoppen en zoeken,...
We hopen met z'n allen dat we na de paasvakantie terug kunnen starten in onze klas maar dat hangt af hoe de toestand zal zijn op dat moment.
Wie graag foto's stuurt van de knutselactiviteiten wandel-of zoektochten,fiets-🚴, stap-, loop-,voetbal-⚽springmomenten,... mag die zeker doorsturen naar mijn mailadres (kathleen.detender@olvp.be) en dan reageer ik zeker terug. Vermeld er zeker bij of ik de foto's op onze blog mag zetten zodat de andere vrienden van onze klas jullie ook bezig zien. Hier genieten de kinderen van.
Alvast bedankt mama en papa en voor alle kapoenen een dikke knuffel van juf Kathleen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten